czwartek, 5 listopada 2009

Powolne przymiarki do wołania

Witajcie,

Minąły prawie 3 tygodnie od ostatniego postu. Mogłoby się wydawać, iż nic się nie dzieje w temacie .. ale:

Około dwa tygodnie temu zdobyłem średnioformatowego Starta 66. Zakupiłem 2 rolki Ilforda HP 5+, jedna z nich już czeka na wywołanie, druga jest załadowana i czeka na wypełnienie.


Zakupiłem także wyposażenie: termometr, butelki na chemie, menzurki, zlewki, bagietki, lejki oraz rękaw ciemniowy. Pozostały do zakupienia jedynie klipsy do suszenia filmów.


W szafce pojawiła się również chemia do procesu Czarno-białego:
- Wywoływacz Ilford ID-11
- Przerywacz Foma
- Utrwalacz Tenatal SuperFix
- Zwilżacz Tenatal Mirasol

W zasadzie mógłbym już przystąpić do pierwszego wołania, ale rozpoznaje dokładnie temat coby nie zaliczyć skuchy!

Ponieważ planuje również wywoływanie w procesach C-41/E-6 rozeznaje dokładnie temat i jestem w trakcie poszukiwań wyposażenia łaźni wodnej. Będą potrzebne:
- termostat np RT-2C
- 3 grzałki akwarystyczne o łącznej mocy ok 200 W
- pompa wodna
- kuweta/miska o wymiarach 20cm x 65cm x 35cm
- dedykowane butelki na chemie w ilości 11 sztuk [3 na kąpiele dla procesu C-41, 3 na kąpiele dla procesu E-6 oraz 5 na płukanki]


Zakupiłem również trój kąpielowy zestaw chemii do procesu C-41 Tenatal Colortec na 12-16 filmów. Ilość filmów jaką można nim prze-procesować zależy od ich czułości.

Pozostanie zakupić 2 filmy kolorowe, wypełnić je ucjęciami i rozpocząć samodzielną obróbkę.

Niebawem kolejne wieści z placu boju.
Pozdrawiam,
Paweł

Brak komentarzy: